طراحی سایت استارتاپی

اولین و مهمترین قدم برای راه اندازی یک استارتاپ؛ طراحی سایت استارتاپی است. باید یک پلتفرمی وجود داشته باشد که اطلاعات مربوط به آن حرفه‌ای که قصد راه اندازی آن را دارید را در آن پلتفرم قرار دهید تا مخاطبان شما بتوانند به راحتی به ان دسترسی پیدا کنند و پاسخ سوالات خود را بیابند. طراحی سایت اولین اقدامی است که صاحبان استارتاپ ها میتوانند برای دیده شدن انجام دهند.

طراحی سایت استارتاپی

آیتم‌های مورد نیاز در سایت استارتاپی

بخش انتقادات و پیشنهادات:

از آنجایی که استارتاپ ها حرفه‌های تازه راه اندازی شده هستند وجود یک قسمتی که کاربران بتوانند نقاط قوت و ضعف حرفه را بیان کند و پیشنهادات خود را ارئه دهند خیلی میتواند در بهتر شدن آن کسب و کار نوپا کمک کند. و از طرفی هم به مخاطبان این حس را القا میکند که نظرات و انتقادات آنها حائز اهمیت است و صاحبان استارتاپ اماده شنیدن آنها هستند.

امکان تماس:

یکی از آیتم های مود نیاز در انواع سایت‌ها از جمله سایت‌های استارتاپی آیتم برقراری تماس است. این آیتم به مخاطب این امکان را میدهد که در صورت بروز سوال با شما به راحتی تماس حاصل فرماید و مشکل خود را رفع کند و با خیالی راحت از کالا یا خدمات شما استفاده کند. علاوه بر اینها این آیتم میتواند موجب صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها نیز بشود.

مشاوره آنلاین و پشتیبانی:

از آنجایی که استارتاپ شما یک کسب و کار نو و جدید است ممکن که مخاطبان و مشتریان شما نیاز به مشاوره آنلاین و سریع داشته باشند. شما با قرار دادن این امکان ساده در سایتتان میتوانید به راحتی تمایز بزرگی را بین خود و رقبایتان بوجود آورید.

طراحی سایت استارتاپ

مزایای داشتن سایت برای استارتاپ‌ها

  1. استارتاپ‌ها با طراحی و راه اندازی وبسایت برای کسب و کار نوپای خود میتوانند مخاطب و مشتریان زیادی را جذب کنند زیرا امروزه اکثر مصرف کنندگان نیازهای خود را از طریق جستجو در سایت‌های مختلف برآورده میکنند.
  2. با طراحی سایت برای کسب و کار نوپای خود میتوانید از محدودیت‌های زمان و مکان رهایی یابید و در ساعت و هرجا میتوانید به تبلیغ و معرفی کالا یا خدمات خود بپردازید واز طرفی هم متحمل هزینه‌های سنگین تبلیغات نشوید.
  3. راه اندازی سایت این امکان را به صاحبان استارتاپ‌ها میدهد که مشتریان آنها در هرجای دنیا که باشند بتوانند از کالا یا خدمات آنها استفاده کنند و نیازی به حضور فیزیکی آنها نباشد. این امکان همواره مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است زیرا دیگر نیازی نیست برای کارهای روزمره مانند خرید کردن ساعت ها وقت خود را تلف کنند.
  4. هنگامی که مخاطبان از طریق سرچ در موتورهای جستجو با سایت شما آشنا شوند باعث میشود که به شما اعتماد کنند و در سایت شما گشتی بزنند و بعد از دیدن نمونه کارهایتان تبدیل به مشتری بالقوه شوند.
هدف طراحی سایت‌های استارتاپی

در وهله‌ی اول هدف از طراحی سایت‌های استارتاپی کمک به کسب و کارهای نوپا برای بیشتر دیده شدن است. اکثر استارتاپ‌ها با بودجه محدودی راه اندازه شده‌اند ولی نیاز به دیده شدن و حمایت دارند. راه اندازی سایت بهترین پیشنهاد برای آنهاست تا با صرف هزینه کم بیشتر نتیجه را دریافت کنند. هدف بعدی از راه اندازی سایت برای انواع کسب و کارها از جمله استارتاپ ها دسترسی راحت تر مشتریان است به طوری که با زدن چند کلیک بتوانند به راحتی به کالا یا خدمات مورد نیاز خود دست یابند.

طراحی سایت استارتاپ

مواردی که در طراحی سایت استارتاپی باید رعایت شود
طراحی رسپانسیو:

طراحی رسپانسیو یا موبایل دوستانه از جمله مواردی است که در همه نوع سایت‌ها به خصوص سایت‌های استارتاپی باید رعایت شود. زیرا اکثر کاربران برای سرچ در موتورهای جستجو از تلفن‌های همراه استفاده میکنند و از آنجایی که استارتاپ‌ها نیاز شدید به دیده شدن دارند بهتر است که سایت‌های خود را به صورت رسپانسیو طراحی کنند تا بتوانند همه‌ گروه‌های مخاطب را ب سمت خد جذب کنند.

سادگی:

مورد دیگری که در طراحی سایت‌های استارتاپی خوب است که رعایت شود سادگی محتواست. سعی کنید از به کاربردن کلمات قلمبه سلمبه و خیلی تخصصی بپرهیزید. زیرا این کلمات باعث سردرگمی مخاطب میشود و ترک سایت شما را در پی دارد. شما باید بتوانید که عبارات و کلمات پیچیده را ساده کنید و با زبان ساده و قابل فهم برای عموم با مخاطبان خود صحبت کنید.

uxیا تجربه کاربری:

تجربه کاربری هنگامی اهمیت پیدا میکند که شما متوجه این موضوع شوید که مخاطب وقتی از کالا یا خدمات شما استفاده میکند که تجربه خوبی از سایت شما کسب کرده باشد. به عبارتی دیگر کاربر هنگامی به مشتری تبدیل میشود که شما تجربه کاربری سایت خود را ارتقا داده باشید و باعث شوید که مخاطب از سایت شما تجربه‌ی خوبی داشته باشد.

اعتماد و اطمینان:

خوب است که در سایت‌های استارتاپی خود حس اعتماد و اطمینان را به مخاطبان القا کنید. برای اینکار میتوانید از نماد اعتماد الکترونیکی استفاده کنید. یعنی پس از انجام مراحل و دریافت نماد اعتماد الکترونیکی آن را در سایت خود به نمایش بگذارید. کسب اعتماد کاربران یکی از ارکان اصلی موفقیت در این عرصه است.

طراحی سایت استارتاپ

پیاده‌سازی اصول سئو و بهینه‌سازی در سایت‌های استارتاپی

و در این بخش میخواهیم راجب اهمیت سئو و بهینه سازی صحبت کنیم. پیاده سازی اصول سئو در انواع سایت ها حائز اهمیت است ولی نقش آن در سایت‌های استارتاپی بیشتر نمایان میشود و دلیل آن هم این است که استارتاپ‌ها کسب و کارهای تازه تاسیسی هستند که بیش از دیگران نیاز به دیده شدن دارند. و این دیده شدن در دنیای وب سایت‌ها یعنی قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جستجو و دریافت کلیک از سمت کاربران. پس مهمترین کاری که برای سایت استارتاپی خود باید انجام دهید پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی است.

کلام آخر

و سخن پایانی اینکه اگر استارتاپی را به تازگی راه اندازی کرده‌اید و یا قصد راه اندازی آن را دارید به شما پیشنهاد میکنیم که حتما سایتی را برای خود راه اندازی کنید و ضمن رعایت کردن تمام اصول به سئو و بهینه سازی آن توجه نمایید.

تیم مهندسی وب دیزاین با مدنظر گرفتن تمام اصول و نکات و سئوکاران حرفه‌ای آماده است تا شما را در این مسیر همراهی کند. همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید.02191304816

طراحی سایت استارتاپ